معرفی گری وی و چرا یکی از بهترین الگو ها برای کارآفرینی است؟

معرفی گری وی

گری وی موسس 7 شرکت و مشاور شرکت های پپسی والت دیزنی و تویوتا; که به واسطه تولید محتوایش در شبکه های اجتماعی شناخته شده و طرفداران زیادی دارد; او در بچگی از بلاروس همراه خانواده هشت نفری اش به آمریکا مهاجرت کرد; و این شروع ماجراجویی های این مرد در دنیای کارآفرینی بود!

معرفی گری وی و چرا یکی از بهترین الگو ها برای کارآفرینی است؟

 

 

در این مقاله خواهدید دید:

چند ویدیو کوتاه از گری وی

ویدیو معرفی کامل همراه با زیرنویس : 10 دقیقه

مقاله معرفی و رزومه گری وی

جملات و عکس های گری وی

 

 

ویدیو معرفی گری وی

مدت زمان 10 دقیقه / قسمت 0 مجموعه ده روز با گری وی

 

 

داستان موفقیت این مرد بلاروسی مهاجر این طور شروع می شود:

در سال ۲۰۰۶ شروع کردم به ساختن سری ویدیو های یوتیوب ; قسمت اول فقط ۳۴ نفر بازدید داشت،

بی نهایت تلاش کردم و در طی ۳ سال ۳۰۰ قسمت ساختم، قسمت ۳۰۰م، فقط ۶۸ بار دیده شد.

ولی هم‌چنان به تلاش ادامه دادم!

چند سال تلاش و فقط 68 بار دیده شدن ; شاید اگر این اتفاق برای شخص دیگری می افتاد داستان فرق میکرد او نا امید نشد و ادامه داد ; تا بلاخره نمایش یوتیوبی اش گرفت و حتی به شو های تلویزیونی الن و او برایان و جیمی فلن دعوت شد

اما واین لایبری نمایش یوتیوبی اش تنها کاری نبود که انجام میداد ; گری وی جزو سرمایه گذاران اولیه در چندین شرکت نوپای فناوری مانند Facebook ، Snapchat ، Twitter ، Tumblr ، Uber و Venmo است. ; که بعدها تبدیل به بزرگترین در صنعت خود شدند

گری واینرچوک همچنین نویسنده پرفروش ; سرمایه دار خطرپذیر ، مشاور ، صاحب نظر در حوزه واین ;یه اینفلوئنسر فوق العاده قوی در رسانه های اجتماعی ; و یه یوتیوبر حرفه ای در حوزه موفقیته.

او مشاور رسانه اجتماعی چند شرکت بزرگ مانند Johnson & Johnson، گوگل، پپسی، Proctor & Gamble و دیزنی است!

ده روز با گری وی

از همین شروع میشه فهمید این مرد متفاوته … با همین قسمت آغازی ممکنه فکر کنید اون دیونه است..درست فکر میکنید اون دیوانه وار عاشق کاریه که میکنه ; و این عشقش باعث شده حتی روزی 18 ساعت کار بکنه; اما انقدر از کارش لذت میبره که اون شروع به مستند کردن کاری که میکنه و جا هایی که میره کرده و علاقه مند های زیادی رو به خودش جلب کرده

بخاطر همین ما در تیم مووآ برای اولین بار یک مجموعه مستند از گری وی ساختیم که اسمش ده روز با گری وی هستش ; و مستندی از زندگی ده روزه این کارآفرین که ; نیویورک تایمز اون رو در لیست بیست شخصی که کارآفرین ها باید از اون ها الگو بردارن قرار داده ; که روایت چند هفته از زندگی کاری گری وی; که یک الگو کامل از یک کارآفرین مدرن و یک تولید کننده محتوای حرفه ای هست و ما این مجموعه رو کامل ترجمه کردم که درست چند روز قبل از قرنطینه سراسری کرونا ضبط شده

که این مقاله هم به نحوی قسمت اول مستند ده روز با گری وی و چند تا مجموعه دیگه از این شخص فوق العاده است

معرفی گری وی

مستند ده روز با گری وی فصل اول

مستند ده روز همراه با گری وی فصل یک (12 قسمت)

 

زندگینامه و معرفی گری وی

گری واینرچوک (گری وی) در 14 نوامبر 1975 از ساشا واینرچوک و تامارا واینرچوک در بابرویسک ، بلاروس ، اتحاد جماهیر شوروی متولد شد.

به امید یه زندگی بهتر ، گری وی سه ساله و خانواده اش در سال 1978 به ایالات متحده مهاجرت کردند.

به دلیل وضعیت مالی فوق العاده بدشون در روزهای ابتدایی مهاجرت به آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شدند.

گری واینرچوک به همراه هشت نفر دیگر از اعضای خانواده اش در یک آپارتمان استودیویی بسیار محدود در کوئینز ، نیویورک زندگی می کردند.

پدر و مادرش برای رویاهای بزرگی که داشتند یه تصمیم بزرگ گرفته بودند و حالا باید خیلی سخت کار می کردند.

معرفی گری وی

شروع کسب و کار خانواده گری وی

گری وی پدر و مادر خود را قهرمان واقعی خود می دونه و موفقیت خود را ثمره تربیت دقیق آنها می دونه. او بسیار از پدرش الهام گرفته است زیرا بدون هیچ چیز به آمریکا مهاجرت کرده و یک تجارت عظیم واین را به تنهایی راه اندازی کرده است.

دوران تحصیل گری وی

در مدرسه ، گری واینرچوک یک دانش آموز وحشتناک تنبل بود و نمرات پایین گرفتن جزو روزمرگی هایش بود.

خوشبختانه او و مادرش خیلی زود فهمیدند که مسیر موفقیت اون در تحصیلات نیست . اما با اینکه مجبور بود به مدرسه برود مادرش سعی کرد استعداد کارآفرینی گری بهتر بشه و اجازه کار در بیرون خانه را به گر داد

از کودکی ، گری وی ویژگی های یک تاجر و کارآفرین موفق را با خود داشت مانند نگاه دقیق و حس ششم قوی که این ویژگی ها همیشه باعث میشد که افراد را به خرید یا فروش تحریک می کرد. او اولین قدم های خود در دنیای تجارت را از دوران کودکی آغاز کرد. سفر کارآفرینی گری وی با خرید گل های اضافه همسایه خود آغاز کرد و گلهای که آنها را با سود به همسایه دیگری فروخت.

صفحه سرزمین گرگها زیر مجموعه انگیزشی مووآ تیم

 

فرانچایز لیموناد گری وی

گری تو 6 سالگی تونست ایده فروش لیموناد دست ساز خودش رو به یک فرانچایز تبدیل کنه .گری دوستانش رو به کار گرفت دکه های مختلف فروش لیموناد راه انداخت

در آن سن کم; گری اهمیت برند سازی رو درک می کرد چون اون همه هشت دکه لیموناد خود را به عنوان دکه لیموناد گری نامید.

بعد اون گری هر روز برای جمع کردن سود فروش لیموناد ها با دوچرخه خود به جاهای مختلف شهرشون میرفت و به دکه ها سر میزد.

در دبستان ، در سن 11 سالگی ، آخر هفته ها گری کارت های بیس بال ، اسباب بازی ها و … می فروخت.

آغاز ثروتمند شدن گری وی

کارتهای بیس بال در زمان کودکی گری وی در آمریکا بسیار محبوب بود و این یه فرصت خوب برای گری بود تا با فروش انواع کارتهای بیس بال در هر آخرهفته حدود یک تا دو هزار دلار درآمد کسب کند.

خیلی زودگری به یک نوجوان ثروتمند و یک فروشنده بسیار کارآمد تبدیل شد; که توانایی موفقیت در تغیب مردم به خرید کارتهای بیس بال او را خیلی خوب داشت. زندگی گری واینرچوک وقتی پدرش او را از یک فروشنده خوب به یک کارآفرین واقعا قدرتمند تبدیل کرد ، دگرگون شد.

ساشا واینرچوک از پس انداز خود برای خرید یک فروشگاه واین در اسپرینگ فیلد ; نیوجرسی استفاده کرد و گری در 14 سالگی به ترغیب خانواده وارد فروشگاه شد ; و با حرف پدرش مجبور شد فروش کارت بیسبال را کنار بگذارد البته در راه رفتن به فروشگاه گریه کرد اما بعد وارد شدن به فروشگاه در جایگاه لیموناد ایستاد و تا سی سالگی در فروشگاه خانوادگی بود

 

 

معرفی گری وی

فرصتی که گری وی ایجاد کرد!

شیوه فروش در فروشگاه پدری گری وی کاملا سنتی بود یعنی باید مشتریان به فروشگاه می آمدند و در صورت تمایل خرید می کردند.

او که علاقه زیادی به جمع آوری کارت بیسبال داشت ; ترغیب شد به کمک همین روش با کلکسیونر ها ارتباط برقرار کند و بتواند به آنها بفروشد

گری وی خستگی ناپذیر بود از 20 سالگی تا 29 سالگی تمام طول هفته را به این کار ادامه داد.

او به طور کامل 15 سال از زندگی خود (از 15 تا 30 سالگی) را صرف تحقیق در مورد واین کرد و این امر وی را به یک متخصص واین تبدیل کرد.

همچنین ، چون گری وی دانش آموز ضعیفی در مدرسه بود ; فهمید که برای موفقیت در زندگی فقط یک دارایی دارد ، یعنی سخت کوشی و بنابراین ، بیش از 20 سال هر روز 15 ساعت کار کرد.

 

 

آشنایی گری وی با اینترنت و تحول کاری و زندگی او با اینترنت

در سال 1994 ; در سال اول تحصیل در دانشگاه گری واینرچوک هنگام معاشرت با برخی از دوستان برادر خود در اتاق خوابگاه ; به طور تصادفی به اینترنت آشنا شد.

از آنجا که از اینترنت بسیار هیجان زده شده بود ; مقابل رایانه ایستاد و به مدت پنج ساعت مستقیم مردم را از طریق اینترنت تماشا کرد.

در عرض چند ثانیه پس از گذراندن وقت خود در صفحه اعلانات AOL ; گری وی دید که مردم کارتهای بیس بال را معامله می کنند و او به سرعت متوجه شد که با استفاده از قدرت اینترنت می تواند چیزهایی را بفروشد.

سال بعد او شروع به یادگیری در مورد سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند eBay ، آمازون و همچنین در مورد فرهنگ اینترنت کرد.

در سال 1996; گری واینرچوک winelibrary.com ، یکی از اولین مشاغل تجارت الکترونیکی در ایالات متحده را شروع کرد.

در سال 1997 ; او یک خبررسان ایمیلی ایجاد کرد و در آن زمان بیشتر مشتریانش حتی از ایمیل اطلاع نداشتند.

گری واینرچوک هزاران ایمیل را جمع آوری کرد و بعد از یک سال تعداد ایمیل های او به دویست هزار ایمیل رسید که نرخ تعامل خیلی بالایی هم داشتند.

در سال 1998 ، وی با مدرک لیسانس از کالج Mount Ida فارغ التحصیل شد و شروع به گسترش فروشگاه پدرش به یک تجارت آنلاین شراب کرد .

و بعد ها وارد یوتیوب شد و یک برنامه هفتگی ساخت و شروع به معرفی کسب و کارش کرد که در طی سه سال فعالیت فقط 68 مخاطب را توانست جذب کند اما همان کانال الان به بازدید میلیونی رسیده

 

صفحه سرزمین گرگها زیر مجموعه انگیزشی مووآ تیم

 

تحول بزرگ در درآمد خانواده

معرفی گری وی

در سال 1998 ; خانواده وی یک تجارت 3 میلیون دلاری داشتند که فقط 10 درصد سود ناخالص داشت ، بنابراین پول زیادی برای بازاریابی نداشتند.

گری باید پول زیادی برای بازاریابی و تبلیغات در اختیار نداشت پس باید از خلاقیت خودش استفاده می کرد

او دائما دنبال راههای جدید برای تبلیغات بود تا برخلاف روش های سنتی تبلیغات بتواند با هزینه کمتری به فروش کسب و کار خودشان رونق دهد.

بعد از آشنایی او با اینترنت خیلی زود به قدرت اون پی برد.

از قابلیت اینترنت استفاده کرد و خیلی زود کسب و کار خانوادگی خودش رو متحول ودرآمد اون رو 3 میلیون دلار در سال به 60 میلیون دلار در سال تبدیل کرد

این درآمد یک شبه اتفاق نیوفتاد بلکه رسیدن به اون هفت سال طول کشید.

وی همچنین از قدرت بازاریابی از طریق ایمیل ; تبلیغات بنری ، تبلیغات گوگل ، تبلیغات چاپی ، رادیویی و غیره استفاده کرد.

از کارآفرینان مورد علاقه گری وی می توان به جف بزوس ، استیو جابز ، مارک زاکربرگ و ایوان اشپیگل اشاره کرد

گری وی معتقد است که اینترنت به اکثر آنها کمک کرد تا در مدت زمان کوتاهی بسیار موفق شوند.

مقالات مرتبط

زندگی نامه گری وی کارآفرین بزرگ مهاجر Gary Vaynerchuk

بیوگرافی و زندگی نامه ایلان ماسک

یک مسیر مستقیم برای موفقیت – گری وی gary vee

 

ازدواج اینترنتی گری وی

 

اینترنت علاوه بر کمک به گری وی در رشد کسب و کارش ، به او در یافتن عشق زندگی اش نیز کمک کرد.

در سال 2003 ، او با همسرش لیزی در Jdate آشنا شد ; یک سرویس دوست یابی آنلاین که برای مجردهای بود. به لطف شهود و حس قوی که داشت ، در همان روز اول ، گری واینرچوک دانست که او شریک زندگی کامل او است. در 13 نوامبر 2004 ; او با لیزی ازدواج کرد وثمره این ازدواج یک پسر و یک دختر هستش و نکته جالب اینکه قبل خروج و تصمیم به ساخت شرکتش ازدواج کرد و با این شرایط از صفر یک شرکت میلیون دلاری

شهودی بودن گری واینرچوک همچنین به وی کمک کرد تا به عنوان یک قاضی در میس آمریکای 2015 انتخاب شود.

جالب اینه اینرو بدونین که پیش از این ; در دهه 1980 ، هنگام تماشای مسابقه میس آمریكا با مادر و خواهرش ، او به درستی پیش بینی برنده خانم آمریكا را حدس زده بود و حالا این فرصت را داشت که بصورت زنده این کار را بکند.

غرایز گری واینرچوک نیز در تجارت سرمایه گذاری بسیار خوبی به او خدمت کرده و موفقیت خود را بیشتر مدیون EQ (ضریب احساسی) خود می داند تا ضریب هوشی (ضریب هوشی).

گری وی در یوتیوب

گری واینرچوک خیلی زود وارد YouTube شد .

معرفی گری وی

در 16 مه 2006 ، وی یک کانال یوتیوب با نام WineLibraryTV راه اندازی کرد و تقریباً هر 5 روز به طور مداوم یک ویدئو تولید کرد.

اکنون ، WineLibraryTV هزاران فیلم در مورد شراب های مختلف دارد.

این فعالیت های پیوسته دلیل اصلی موفقیت گری وی هست

اما پرش اصلی گری وی در یوتیوب زمانی اتفاق افتاد که برنامه اوبرایان دعوت شد و ویدئوی که از او در اون برنامه وایرال شد و همین امر اون رو جزو 50نفر برتر توییتر و از موفق های یوتیوب تبدیل کرد.

دیلی وی با گری وی در یوتیوب

گری وی همچنین با کانال یوتیوب خود ، دیلی وی به میلیون ها نفر در سراسر جهان الهام می دهد.

وی محتوای انگیزشی و آموزشی را برای کارآفرینان فراهم می کند و همچنین به ما الهام می دهد تا اهداف خود را شروع کرده و تمرکز کنیم.

در حالی که محبوبیت گری واینرچوک پس از نمایش کانن اوبراین سر به فلک کشید ، او به نمایش امروز و نمایش الن دی جنرس دعوت شد.

در سال 2009 ; در حالی که با برادرش در فکر ایده های تجاری بود ; از طرف ایسپن، یک کانال ورزشی کابلی آمریکایی ، ایمیلی دریافت کرد و در آن ایمیل ایسپن از او خواست تا به دفترشان برود و درباره توییتر به آنها بیاموزد.

ایسپن همچنین کنجکاو بود که بداند چرا گری وی بیشتر از والت دیزنی فالور دارد.

بخاطر همین یه پیشنهاد مشاوره 5000 هزار دلاری به گری وی داد.

این امر باعث شد که گری واینرچوک اولین کار مشاوره خود را بدست آورد و متوجه شد که می تواند یک کار مشاوره سودآوری را شروع کند.

مستند ده روز همراه با گری وی فصل یک (12 قسمت)

 

گری فرصت طلب!

در سال 2008 ، گری وی ویدیویی را در یوتیوب منتشر كرد و در آن توضیح داد كه چرا Facebook باید نگران Twitter باشد.

برای تشکر از این ویدئو ; او برای سخنرانی در مورد همان موضوع در پالو آلتو دعوت شد.

بعداً ، وقتی گری وی سخنرانی خود را به پایان رساند ; مارک زاکربرگ از میان حاضران برخاست و او را به شام ​​دعوت کرد!!!

گری پروازش رو لغو کرد و دعوت مارک زاکربرگ را پذیرفت.

این به تحکیم روابط آنها کمک کرد و بعداً ، هنگامی که خانواده مارک زاکربرگ در حال فروش سهام فیس بوک بودند ; مارک و خواهرش رندی برای خرید برخی از آنها از طریق ایمیل به گری واینرچوک ایمیل زدند.( چه فرصتی)

خوشبختانه ، او پتانسیل موجود در فیس بوک را دید و قبل از عرضه IPO فیس بوک (که در 18 مه 2012 برگزار شد) سهام را خریداری کرد.

 

 

 

گری وی استاد شبکه های اجتماعی

 

قدرت و تبحر گری وی در رسانه های اجتماعی باعث شده وی به یک چهره مشهور در شبکه های اجتماعی تبدیل شود و بیش از 2.1 میلیون دنبال کننده توییتر ، بیش از 7.8 میلیون دنبال کننده اینستاگرام و بیش از 3.4 میلیون طرفدار فیس بوک دارد.

اولین سرمایه گذاری وی در توییتر و به دنبال آن تامبلر و فیس بوک بود. بعداً ، گری واینرچوک در اسنپ چت و اوبر نیز سرمایه گذاری کرد.

هرکسی قبل از انتشار توییتر در آن سرمایه گذاری کرد ، ثروت زیادی کسب کرد. همچنین سایر سرمایه گذاری های اولیه گری واینرچوک در سایر شرکت های نوپا سودهای کلانی را نصیب او کرد.

موفقیت وی را می توان ناشی از درک عالی وی از تکنیک های بازاریابی و تحول در روند بازاریابی دانست. گری واینرچوک همچنین اهمیت محتوا و زمینه را می داند چون همیشه این نکته را عنوان می کند که فقط بهترین داستان سرایان می توانند محصولات خود را در زمان فعلی بفروشند.

 

گری وی و واینر مدیا

در آوریل 2009 ، گری وی VaynerMedia ، یك آژانس بازاریابی دیجیتال را به همراه برادرش راه اندازی کرد.

 

واینر مدیا یک آژانس دیجیتال کاملاً خلاقانه است که در مکان های مختلف مانند نیویورک ، لس آنجلس ، چاتانوگا ، لندن و سنگاپور حضور دارد و از قدرت بازاریابی تأثیرگذار ، داستان سرایی و مارک تجاری استفاده می کند.

این شرکت با بسیاری از مشاغل B2B درگیر است و خدمات اجتماعی و استراتژی رسانه های اجتماعی را به بسیاری از شرکت های مشهور جهانی مانند Shell ، Johnson’s ، Unilever ، Toyota ، PepsiCo ، General Electric ، Hulu و غیره گسترش می دهد.

این مارک ها از دانش غریزی او در مورد رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا حضور خود در شبکه های اجتماعی را گسترش دهند و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

معرفی گری وی

موقعیت سنجی گری وی

موقعیت سنجی و تجربه گری وی در پروژه هایی مانند winelibrary.com و Wine Library TV وی را قادر ساخت تا واینر مدیا را به اوج برساند.

در سال 2014 ، وی در رتبه 40 بازار فروش اجتماعی فوربس قرار گرفت و یک سال بعد ; در لیست 40 تحت 40 بانفوذترین رهبران تجاری مجله فورتون قرار گرفت.

در سال 2014 ، گری وی Vayner / RSE ; یك شركت سرمایه گذاری خطرپذیر را با 25 میلیون دلار صندوق سرمایه گذاری تاسیس کرد.

در سال 2016 ، وی واینر اسپورت را تأسیس کرد; این شرکت یه نماینده ورزشی کامل را برای بازیکنان حرفه ای فراهم می کند و در نیویورک و شرمن اوکس واقع شده است.

در نوامبر 2017 ، گری واینرچوک همچنین کفش ورزشی امضای خود را با نام The GaryVee 001 & 002s با همکاری K-Swiss ; یک مارک کفش ورزشی راه اندازی کرد.

و سال بعدش در جولای 2018 ، کفش های کتانی GaryVee 003s نیز به بازار عرضه شدند.

 

گری واینرچوک 5 بار نویسنده پرفروش نیویورک تایمز برای کتابهای زیر شده است.

  • لهش کن! چرا حالا وقت آن است که احساسات خود را دنبال کنی؟
  • از گری بپرس: راهنمای کارآفرینی در حوزه رسانه اجتماعی،خودآگاهی و رهبری
  • کتاب “Jab ,Jab,Jab,Right hook”-چگونه داستان خود را در دنیای شلوغ اجتماعی بگویید
  • اقتصاد متشکرم.

اکنون ارزش خالص فعلی وی بیش از 260 میلیون دلار است .

 

گری وی و مدیریت زمان عالی

مانند بسیاری از کارآفرینان موفق ، گری وی اهمیت مدیریت زمان را درک می کند و بنابراین; او روز خود را خیلی دقیق برنامه ریزی می کند.

او اطمینان می دهد که حتی یک دقیقه از وقت خود را از دست ندهد و بنابراین ; او حتی جلسات سه و چهار دقیقه ای را برنامه ریزی می کند.

تقریباً هر روز ، گری وی صبح زود ساعت 6 صبح بیدار می شود

او در زندگی خود تقریباً در همه موارد به جز مدرسه موفق است.

وی در یکی از صحبت های گری واینرچوک اظهار داشت که چون سیستم مدارس فقط برای کارگران ساخته شده است ; این سیستم هر روز کارآفرینان را نا امید می کند

 

معرفی گری وی

بزرگترین رویای گری وی

گری واینرچوک بسیار سخت کار می کند و هر روز برای رسیدن به تیم فوتبال مورد علاقه اش تلاش می کند.

 

هنگامی که گری واینرچوک به نیوجرسی نقل مکان کرد ; او یکی از طرفداران تیم فوتبال نیویورک جتس شد و این اولین رابطه یا ارتباط آمریکایی وی بود.

او و دوست دوران کودکی اش براندون وارنک عاشق کارت بیس بال Leaf Frank Thomas در سال 1990 بودند.

از آنجایی که همه اطراف گری واینرچوک پیراهن تیم فوتبال نیویورک جتس را داشتند ; او نیز یکی را می خواست اما متأسفانه ، خانواده او برای تهیه یک لباس رسمی بسیار فقیر بودند.

 

مادرش مجبور شد برای او یک پیراهن مشابه رو دوخت; بخاطر همین به خودش قول داد یک روز این تیم را بخرد.

اگرچه گری توانایی خرید یک پیراهن از تیم نیویورک جتس را در کودکی خودش نداشت ولی هر چقدر که بزرگتر شد بیشتر به خودش و توانایی هاش اعتقاد پیدا کرد .

بخاطر همین یه هدف بزرگ برای خودش انتخاب کرد و اون هم خرید تیم نیویورک جتس بود.

من از تمام شما دوستانم در آکادمی مشاغل انتظار همچین روحیه کارآفرینانه ای دارم.

مشکلات برای تک تک ما وجود داره ولی این ما هستیم که در مواجه با اونها عیار خودمون رو نشون میدیم .

 

مجموعه ها و دوره های مرتبط

معرفی گری وی

راههای تماشای این دوره :

از فروشگاه و خرید مستقیم دوره

خرید اشتراک سایت مووآ و دسترسی به آرشیو بزرگ مطالب

معرفی گری وی

 

 

 

 

 

این مقاله رو به اشتراک بگذارید

4.5/5

مقالات مشابه

3 دیدگاه در “معرفی گری وی و چرا یکی از بهترین الگو ها برای کارآفرینی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اگاهی و دریافت مقاله ها و مطالب آموزشی ما رو دنبال کنید

همیشه به روز باشید و از بهترین ها بهترین ها رو یاد بگیرید

مستند ها و فیلم های ویژه مووآ تیم

پلن های اشتراک

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟