زندگی نامه آنتونی رابینز

زندگی نامه آنتونی رابینز

زندگی نامه آنتونی رابینز انگیزه بخش ترین نویسنده جهان

آنتونی رابینز از الهام‌بخش‌ترین نویسندگان جهان در حوزه‌ی موفقیت است. کتاب‌های پرفروش او به ده‌ها زبان ترجمه شده و میلیون‌ها خواننده در سراسر دنیا دارند. او علاوه بر آثار مکتوب، توانسته با سخنرانی‌های انگیزشی خود نیز بر زندگی هزاران و چه بسا میلیون‌ها نفر اثری مثبت و سازنده بگذارد.

زندگی نامه تونی رابینز

زبان پرشور و ایده‌های جسورانه و لحن جذاب آنتونی رابینز، مطالعه‌ی آثار وی را برای طیف گوناگونی از خوانندگان جذاب نموده است. شهرت رابینز در ایران، عمدتا به سلسله کتاب‌های موفقیت او برمی‌گردد که توسط ناشرین متعدد به چاپ رسیده است.

او برگزار کننده یک سمینار محبوب به نام ملاقات با سرنوشت است که سالانه فقط یک بار برگزار می شود و علاقه مندان بسیاری دارد. برای مشاهده این سمینار بدون سانسور با ترجمه فارسی اینجا را لمس کنید.

بیوگرافی

آنتونی رابینز (Anthony Robbins) در سال 1960، در خانواده‌ای گمنام و فقیر به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم متوسطه به کارهای گوناگون روی آورد، اما توفیقی برایش نداشت.

کودکی رابینز با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. از بین سه فرزند خانواده، آنتونی بزرگ‌ترین فرزند بود و یک خواهر و برادر کوچک‌تر از خودش هم داشت. وقتی رابینز ۷ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند. بعد از آن مادرش بارها ازدواج کرد اما هر بار در زندگی مشترک خود شکست می‌خورد. در نهایت، با یک بازیکن بازنشسته بیسبال به نام «جیم رابینز» (Jim Robbins) ازدواج کرد. آنتونی در سن ۱۲ سالگی تحت سرپرستی جیم قرار گرفت و نام فامیلش از «مهیوریک» به «رابینز» تغییر داده شد. با این وجود، اوضاع خیلی تغییر نکرد. مادرش به علت اعتیاد نمی‌توانست به خوبی از فرزندانش مراقبت کند. آنتونی مجبور بود بار مسئولیت مادر و بیکاری ناپدری را هم به دوش بکشد. به همین دلیل، روزها بعد از مدرسه، کارگری می‌کرد. رابینز در مورد زندگی آن روزهای خود می‌گوید:

«خانه ما سرشار از هرج و مرج، ناسزاگویی و توهین بود.» بالاخره کاسه صبر آنتونی رابینز لبریز شد و زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت، خانه را با آرزوی ساخت یک زندگی بهتر، ترک کرد.

« گذشتۀ شما مساوی با آیندۀ شما نیست. » ( تونی رابینز )

شروع به تغییر

به گفته‌ی خودش، تا سن بیست و دو سالگی،

آنتونی رابینز در سن ۲۲ سالگی در آپارتمان ۴۰ متری محقری، زندگی مجردی فقیرانه ای داشت و به گفته ی خودش، ناچار بود ظرفهای غذای خود را در وان حمام بشوید. گذشته از گرفتاری مالیش، بر اثر پرخوری و بد خوراکی، بیش از 120 کیلوگرم وزن داشت، و به علت چاقی، دچار تنبلی، بی حالی و خواب آلودگی شده بود.

اما در عین فقر و فلاکت، برای خود رؤیا پردازی میکرد و آرزوهای جاه طلبانه ای داشت، و در عالم خیال، خود را در قصر زیبایی در ساحل دریا و نزدیک جنگلی سرسبز مجسم می ساخت و برای خود همسری شایسته، اتومبیل گران قیمت و امکاناتی رویایی در نظر می گرفت.

آنتونی رابینز:

اکثر مردم تنبل نیستند. آنها اهداف مهمی دارند که متاسفانه این اهداف، انگیزه‌ای برای حرکت در آنها ایجاد نمی‌کند.

زندگی نامه آنتونی رابینز

راز موفقيت آنتوني رابينز

سر انجام مصمم شد که با چاقی اش، مبارزه کند و برای رسیدن به هدف خود  چند کتاب خواند، اما مطالب آنها را ضد و نقیص یافت و آنها را دور انداخت. پس از آن، برای کاهش وزن خود، راهی دیگر جست. به فکر افتاد فردی را که از هر جهت سالم و دارای تناسب اندام باشد، پیدا کند و افکار، اعتقادات، و نحوه ی تغذیه او را سرمشق خود قرار دهد.

این شیوه برای او موثر بود و توانست در کمتر از دو ماه، بدون استفاده از رژیم غذایی و عمدتاً با شیوه های روانشناسی و با استفاده از کنترل فکر و ذهن، حدود پانزده کیلوگرم از وزن خود را کم کند، و تناسب اندام خود را بدست آورد.

پس از موفقیتی که در زمینه کنترل وزن کسب کرد، او را به اندیشه وا داشت که شاید این شیوه را بتوان در هر زمان، هر جا و هر زمینه، در مورد هر کسی بکار گرفت. ابتدا معتقد شد که برای بدست آوردن و حفظ تناسب اندام، در مرحله اول باید افکار، تصورات، و با استفاده از رفتار شناسی رفتارهای فردی را که از نظر وزن متناسب است دریابیم. ببینیم آن فرد چه می خورد، چه اندازه ای می خورد و چگونه می خورد. سپس او را سرمشق قرار دهیم و به همان نتیجه برسیم.

پس از آن اعتقاد پیدا کرد که ساختمان ذهن، کم و بیش به هم شبیه است، پس اگر کسی در نقطه ای از دنیا توانسته کاری بزرگ را به انجام برساند، من هم که دارای ذهنی مشابه هستم میتوانم همان کار را انجام دهم و به همان نتیجه برسم، به شرطی که از همان راهی که او رفته است بروم و طرز تفکر و رفتارم شبیه او باشد.

گام به گام تا تبدیل شدن به یک مربی جهانی

رابینز بعد از ترک خانه، قید دانشگاه را زد. چون پولی برای پرداخت شهریه نداشت. او برای تامین مخارج زندگی‌اش به عنوان یک سرایدار مشغول به کار شد. اما شور و اشتیاقی که برای تغییر زندگی‌اش داشت به او اجازه نمی‌داد که به زندگی سرایداری عادت کند. به همین دلیل شروع به مطالعه کرد و با دنیای تجربه‌های نوشته شده آشنا شد. مدتی بعد در یک سمینار شرکت کرد. آنتونی درباره تجربه این سمینار می‌گوید:

«این اولین باری بود که در چنین جمعی شرکت می‌کردم. سخنان «جیم ران» من را میخکوب کرده بود، چشمانم از تعجب گرد شده بودند و قلبم تند‌تند می‌زد. وقتی از آن سمینار بیرون آمدم فهمیدم که می‌خواهم یک زندگی فوق‌العاده داشته باشم.» 

زندگی نامه آنتونی رابینز

بعد از این ماجرا بود که آنتونی با انگیزه بیشتری شروع به خواندن کتاب‌های روانشناسی کرد و با سماجتی که داشت توانست در ۱۷ سالگی به عنوان تبلیغ‌کننده سمینارهای جیم ران با او همکاری کند. ملاقات او با «جان گریندر» (یکی از پایه‌گذاران NLP) باعث شد که آنتونی با دنیای جدیدی آشنا شود. او بعد از یادگیری اصول و روش‌های «NLP» در آن به استادی رسید و خودش مشغول تدریس شد. کم‌کم با انتشار کتاب‌ها و برگزاری سمینارها توانست در قلب میلیون‌ها نفر انگیزه‌ای برای رسیدن به اهدافشان ایجاد کند و در این مسیر، خودش هم به موفقیت و ثروت برسد. آنتونی رابینز در این مورد می‌گوید:

«مدت‌ها پیش متوجه شدم که اگر به دیگران کمک کنم تا به چیزی که می‌خواهند برسند، به من هم کمک خواهد شد تا به چیزهایی که می‌خواهم برسم و دیگر هرگز نگران نخواهم بود.»

 

نقطه عطف زندگی حرفه ای

در سال ۱۹۸۴ شیوه های تازه روانشناسی را برای تعدادی از قهرمانان ورزشی مورد آزمایش قرار داد و آثار آن در بازیهای المپیک ۱۹۸۴ نمایان گردید; پس از آن او برای تدریس نظامیان امریکا  از سوی ارتش برای تدریس روش های جدید دعوت شد.

ضمن اجرای این طرح متوجه نقایص آموزشی ارتش در زمینه تیراندازی گردید و ادعا کرد که می تواند زمان برنامه های آموزشی مزبور را به نصف تقلیل دهد. ارتش با وی قرار داد بست تا چنانچه بتواند ادعاهای خود را عملاً به اثبات برساند; دستمزد قابل توجهی به او بدهد.

زندگی نامه آنتونی رابینزآنتونی رابینز نه تنها توانست مدت این دوره را به کمتر از نصف برساند; بلکه درصد قبولی شرکت کنندگان را که تا آن زمان به طور متوسط ۷۰% بود، به ۱۰۰% افزایش داد.

مطلب قابل توجه اینکه خود وی تیر اندازی نمی دانست و از اسلحه و جنگ متنفر بود و آنچه مایع توفیق او شد; اطلاعات عمیق روانشناسی، لحن نافذ و احاطه به اصول آموزش و نحوه یادگیری بود.

و او به کمک دوستانش شرکتی را تأسیس کرد که نامش را « بنیاد رابینز » گذاشتند ; که به منظور کمک به افراد برای رسیدن به موفقیت های فردی و حرفه ای تأسیس شده است و سالانه بیش از دهها هزار نفر را آموزش می دهد.

افراد تاثیرگذار در زندگی آنتونی رابینز

طبق گفته های خودش این اشخاص کمک بزرگی در مسیر و شروع به حرکت او داشته اند

ابتدا نوشته های رالف والدو امرسون (نویسنده و فیلسوف آمریکایی قرن ۱۹ بود.) تاثیر بزرگی در زندگی او داشته

دیل کارنگی(نویسنده; سخنران، آموزگار پیشرفت شخصی و فنون سخنرانی بود.) خواندن آثار او باعث تغییر بزرگ در زندگی تونی رابینز شد

جیم ران (البته آموخته‌های رابینز از جیم ران بیشتر حضوری بودند; او نویسنده و سخنران انگیزشی بود.) شرکت در سخنرانی و همکاری های بعدی با او باعث یک جهش بزرگ در زندگی حرفه ای او شد

جان گریندر:(به لطف او توانست با موضوع «برنامه‌ریزی عصبی کلامی» آشنا شود و علاوه‌بر‌این به عنوان شریک تجاری با او همکاری کرد.)

زندگی نامه آنتونی رابینز

زندگی نامه تونی رابینز گری وی

 

شروع زندگی حرفه ای تونی رابینز

رابینز برای بهبود عملکرد کارکنان ، با سازمانهایی از قبیل  IBM، American express ، Mac Daglas ،AT&T  و ارتش ایالات متحده و همچنین تیمهای ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپیک همکاری کرد.

وی همچنین مورد مشاوره ی بسیاری از چهره های معروف جهانی بوده و درمورد بازسازی شهر شفیلد که چهارمین شهر بزرگ انگلستان است نیز مشاوره داده.

تونی، در شهرهای مختلف سمینارها و سخنرانی های متعددی را اجرا کرد و برنامه های آموزشی فراوان را برای خردسالان، بزرگسالان، معلولین و عقب افتادگان ذهنی ترتیب داد

و در سال ۱۹۹۱ بنیادی غیرانتفاعی را بوجود آورد که هدفش کمک به کودکان عقب مانده ، افراد بی خانمان ، سالمندان و زندانیان است.

با شیوه های روان درمانی خاص خود; بسیاری از افراد را از چنگال یأس ها، افسردگی ها و ترسهای بی دلیل ( نظیر ترس از تاریکی، جمعیت، ارتفاع، مرگ و نظایر آن ) نجات داد و به شهرها و کشورهای متعدد سفرکرد و مورد مشورت افرادی از طبقات مختلف نظیر رؤسای جمهوری، مدیران، صاحبان صنایع و بازرگانان واقع شد; و در سمینارهای او گروه های بیشماری شرکت کردند.

سرزمین گرگها

شرکت‌ها و بنیادها و فعالیت های آقای رابینز

فعالیت‌های آنتونی به نوشتن کتاب و برگزاری سمینارهای زنده محدود نمی‌شوند.

او مدیر بنیادی با نام خودش است و در این مؤسسه خیریه به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند که کیفیت زندگی جوانان، افراد بی‌خانمان، گرسنه‌ها، زندانی‌ها، سالمندان و معلول‌ها را بهبود ببخشند; علاوه‌بر‌این، او یک شرکت دارد که در زمینه آموزش و گردشگری فعالیت می‌کند.

بزرگ‌ترین بخش موفقیت آنتونی به نگارش اولین کتابش یعنی «قدرت نامحدود» (Unlimited Power) در سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد.

فروش بالای این کتاب، آنتونی را به یک فرد مشهور تبدیل کرد; ۵ سال پس از آن یعنی در سال ۱۹۹۱ با نوشتن کتاب دومش به نام «بیدار کردن غول درون» (Awaken the Giant Within) بار دیگر تحسین مردم را برانگیخت.

آنتونی پادکست‌ها، محصولات صوتی و حدود ۲۰ کتاب دارد. می‌توانید پادکست‌های او را از سایتش به آدرس:«www.tonyrobbins.com» دانلود کنید.

نکته‌های جالب در زندگی نامه آنتونی رابینز 

  • او به فوتبال علاقه زیادی دارد و روی لیگ برتر آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.
  • آنتونی در سه فیلم بازی کرده که یکی از آنها «مردان سیاه‌پوش» است.
  • اتومبیل مورد علاقه او «رولز رویس» است.
  • آنتونی رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کند و در کتاب‌هایش هم آن را به دیگران آموزش داده است. این رژیم غذایی ترکیبی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد غذایی ارگانیک است.
  • رابینز عاشق اقیانوس است و می‌گوید که از آن انرژی می‌گیرد. به همین دلیل خانه و به خصوص، اتاق خواب او رو به اقیانوس ساخته شده است.

آنتونی رابینز با افراد شناخته شده‌ای در ارتباط بوده است; مثل: نلسون ماندلا، میخاییل گورباچوف، بیل کلینتون، مارگارت تاچر، فرانسوا میتران و پرنسس دیانا. او این تجربه‌ها را در کتاب «غول درون خود را بیدار کن» به رشتۀ تحریر در آورده است.

بسوی کامیابی

در سال ۱۹۹۱ کتاب دیگری به نام بسوی کامیابی منتشر شدخود او در پشت جلد کتاب بسوی کامیابی چنین می نویسد; ” شما نیز مانند سایر افراد موفق جهان، می توانید به سوی کامیابی گام بردارید. شما می توانید به همه خواسته ها و آرزوهای خود در زندگی برسید می توانید پدر یا مادری بهتر، دوستی صمیمی تر، همسری شایسته ، بازرگانی موفق تر، مدیری کاردان تر یا قهرمانی نیرومند تر باشید. و می توانید کلامی نافذ داشته باشید و با اشخاص، فوراً صمیمی شوید. می توانید جسمی سالم و اندامی متناسب داشته باشید.

می توانید به کمک پنج کلید طلایی; به ثروت وخوشبختی برسید. می توانید ترس; نگرانی، افسردگی و یا هر نوع عادت نامطلوب را ازخود دور کنید; می توانید با اراده و مصمم باشید و حتی از روی خرمنی از آتش به سلامت عبور کنید.”

زندگی نامه آنتونی رابینز

زندگی شخصی آنتونی رابینز

آنتونی دو بار ازدواج کرد و هر دو بار هم در طول سمینارش با همسرانش آشنا شد.

تونی رابینز در سال 1982 با بکی ازدواج نمود. بکی از ازدواج قبلی خود یک دختر داشت که همراه با او و تونی زندگی می کرد; در سال 2001 تونی از بکی جدا شد و با بازیگر کانادایی به نام «بانی هامفری» که بعدها نامش را به «سیج» تغییر داد ازدواج کرد; آنتونی چهار فرزند دارد و پسرش هم یک مربی موفقیت است.

رابینز سالیانه بیش از 30 میلیون دلار درآمد دارد و معتقد است که ذهن انسان این توانایی را دارد تا از موانع عبور کند.

این دقیقا همان چیزی است که او سال هاست آموزش می دهد; ابتدا هیچ کس علاقه ای به گوش دادن صحبت های رابنز حتی به رایگان نداشت چه برسد که بخواهد برای او هزینه هم بکند; اما امروز او به جایگاهی رسیده که مردم برای دیدن و شرکت در سمینار ها و کارگاه های او حاضرند بیشتر از 5000 دلار پرداخت کنند. او در برنامه سالانه قرار با سرنوشت سمیناری با حضور 3000 نفر برگزار میکند که قیمت بلیط حضور در این سمینار پیش از 4500 دلار است. تونی فقط یک بار اجازه داد تا ازاین سمینار فیلم برداری شود و ما این سمینار را در مووآتیم بدون سانسور ترجمه کردیم و در اختیار شما دوستان قرار دادیم. برای مشاهده اینجا را لمس کنید

 

کتاب‌های آنتونی رابینز

آنتونی رابینز کتاب‌های بسیار زیادی دارد; برخی از آن‌ها به فروش میلیونی دست پیدا کرده‌اند.

همان طور که ذکر شد آنتونی به عنوان یک نویسنده قدرت مند کتاب های بسیاری را منتشر نموده است. ما هم در مووآتیم کتابی با عنوان موفقیت نامحدود در بیست روز تهیه کردیم که خلاصه ای از محبوب ترین کتاب او با نام موفقیت نامحدود در زندگی و چند سمینار و کارگاه او با عنوان تغییر عادت ها در بیست روز است. برای مشاهده کتاب اینجا را لمس کنید

کتابهای تونی رابینز

از برترین و پر فروش ترین کتاب های آنتونی میتوان به کتاب قدرت نامحدود; رها سازی قدرت درون و 365 گام به سوی موفقیت اشاره نمود.

آخرین کتاب وی تزلزل ناپذیر ; یک کتاب فوق العاده و برای بررسی آینده دنیای تجارت و نحوه جان سالم به در بردن از تلاطم های بازار های بین الملل است

لیست کتاب های آنتونی رابینز در ادامه آمده است;

قدرت نامحدود

365 گام به سوی موفقیت ; رها سازی قدرت درون ; قدرت شگرف بودن

افکار بزرگ ; مهارت در بازی زندگی ;گام‌های بلند: تغییراتی کوچک، نتایجی بزرگ

مهارت در بازی زندگی ; تکنیک های ساده برای زندگی و…

موفقیت های آنتونی رابینز

تونی رئیس یک هولدینگ بزرگ است که از 40 شرکت خصوصی تشکیل شده است ; و درآمد او از این شرکت ها عددی بالغ بر 5 میلیارد دلار در سال است. وی سه سال متوالی است که توسط سایت ها; سازمان ها و مجلات مختلف به عنوان برترین و موفق ترین مشاور و مدیر کسب و کار در جهان شناخته می شود.

شرکت هولدینگ تونی رابینز توسط اکسنچر Accenture نیز به عنوان یکی از 50 کسب و کار برتر جهان شناخته شده است; همچنین نشریه هاروارد بیزینس Harvard business این هولدینگ را به عنوان یکی از 200 کسب و کار برتری جهان شناخته است; آمریکن اکسپرس American express  هم کسب و کار تونی را به عنوان یکی از 6 کسب و کار برتر جهان شناسایی نموده است.

بسیاری از افراد معروف و محبوب در جهان تونی رابینز را به عنوان برترین مشاور کسب و کار جهان شناخته ; و او را به عنوان مشاور خود انتخاب کردند که از این افراد میتوان به ; آشر، پیت بال، سرنا ویلیامز، اروسمیت و پیتر گرین اشاره کرد. (زندگی نامه آنتونی رابینز)

 

مقالات مرتبط

بیوگرافی جک ما، مؤسس گروه علی بابا و ثروتمندترین شخص آسیا

زندگی نامه و بیوگرافی گرنت کاردون

 

جملات آنتونی رابینز

  • رهبران ۵ درصد از وقت خود را صرف مشکل و ۹۵ درصد از وقت خود را صرف راه حل می­کنند. راه حل را پیدا کنید و مشکل را از سر راه بردارید!
  • اگر همان کاری را انجام دهی که همیشه انجام می‌دادی، همانی را به دست خواهی آورد که همیشه به دست می‌آوردی.
  • کیفیت زندگی شما بستگی به کیفیت روابط شما دارد.
  • جاده موفقیت با عمل گسترده و عزم راسخ طی می­شود
  • انسان‌های موفق، سوالات بهتری می‌پرسند؛ و در نتیجه جواب‌های بهتری هم می‌گیرند.

 

کلام پایانی زندگی نامه آنتونی رابینز

هرگاه اتفاقی برای شما ی افتد، مغز شما دو سوال می پرسد; آیا اتفاقی که افتاد به معنی شادی است یا رنج؟ من به عنوان مغز باید چه کاری انجام دهم تا رنج را دور و شادی را به سمت خود جذب کنم؟

آنتونی رابینز در این باره می گوید; پاسخ به این سوال; به اصل تعمیم یا عمومیت دادن باز می گردد. شما در ذهن خود باورهایی ساخته اید که ; به شما می گوید ; چه چیزی شما را رنج داده و چه چیزی شما را خوشحال می کند. تونی می گوید; هیچ چیز منفی را به خود تعمیم ندهید، به طور مثال نگویید من بی کفایت هستم، من نمی توانم چون ذهن شما ماشینی برای باورهای شماست; پس بدانید هر چیزی را در زندگی بپذیرید، حتما همان برای شما در زندگی پیش می آید.

آنتونی رابینز می گوید:

اعتقادات ما هم نیروی زیبای آفرینش دارند و هم تخریب کننده هستند.

آنتونی رابینز قصد دارد تا با کمک به دیگران جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند; آنتونی قصد دارد تا کاری کند که مردم جهان سرنوشت خود را به دست بگیرند. اهداف مناسبی برای خود انتخاب، زندگی خود را در مسیر موفقیت به پیش ببرند، از پس ناکامی های مالی بر بیایند; روابط خودشان را با دیگران بهبود ببخشند و در نهایت به کشور و جامعه خود خدمت کنند.

او برای کشف توانایی های درونی خود و بهبود بخشیدن آن ; نیمی از عمر خود را صرف کمک به دیگران نموده است; همچنین تونی بنیادی با نام بنیاد آنتونی رابینز دارد که در حوزه ی کمک به دیگران برای دستیابی به موفقیت های فردی و حرفه ای فعالیت دارد.

آنتونی رابینز بر این باور است که فرآیند ارزیابی و تفکر چیزی بیش تر از پرسش و پاسخ در درون ما نیست. در واثع از نظر او نحوه ارزیابی و تفکر ما احساسات ما را شکل می دهد; احساسات به طور صد در صد در نوع رفتار ما دخیل بوده و هستند. در نهایت همین عادت ها و رفتار ها هستند که سرنوشت ما را رقم می زنند.

 

این مقاله رو به اشتراک بگذارید

4.5/5

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اگاهی و دریافت مقاله ها و مطالب آموزشی ما رو دنبال کنید

همیشه به روز باشید و از بهترین ها بهترین ها رو یاد بگیرید

مستند ها و فیلم های ویژه مووآ تیم

پلن های اشتراک

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟