بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکی

زندگینامه رابرت کیوساکی

زندگینامه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی کیست؟

«رابرت کیوساکی» یا بهتر است بگوییم «رابرت تورو کیوساکی» (Robert Toru Kiyosaki) یک دورگه ژاپنی آمریکایی است که پدر بزرگش به آمریکا مهاجرت کرده بود او هشتم آوریل ۱۹۴۷ در هاوایی به دنیا آمد.

زندگی شخصی رابرت کیوساکی

آن طور که در معروف‌ترین کتابش با نام «پدر پولدار پدر بی پول» عنوان کرده، پدر خودش «رالف ا.کیوساکی» مدرک دکترا داشته و فردی دانشگاهی بوده است. مادرش «مارجوری ا.کیوساکی» هم یک پرستار بود.

رابرت، دو خواهر به نام‌های ایمی و بث و یک برادر به نام جان دارد. نام همسرش نیز «کیم کیوساکی» است.

رابرت کیوساکی در سال ۱۹۹۴ ازدواج کرد. نام همسرش کیم کیوساکی (کیم مایر) است که کار آفرین، سرمایه گذار، نویسنده و سخنران انگیزشی می باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که هر دو آن‌ها با خوشحالی در آریزونا زندگی می‌کنند. همسر رابرت نیز دو کتاب را با عنوان های “زمان رشد فرا رسیده است دختر!” و “زن پولدار” منتشر کرده است.

در این میان، فردی وجود دارد که تغییر زیادی در زندگی رابرت و حتی افراد زیادی از سراسر جهان ایجاد کرده است. این فرد، پدرخوانده رابرت است که بر خلاف پدر واقعی‌اش، تحصیلات دانشگاهی نداشت و به زور تا کلاس هشتم درس خوانده بود. با این وجود، او پدرخوانده‌اش را «پدر پولدار» خطاب می‌کند و تاکنون، آموزه‌های او را به عنوان درس‌هایی از تجارت در زندگی‌ خود اجرا کرده است.

بیوگرافی رابرت کیوساکی

ماجرای بی‌خانمانی در زندگی رابرت کیوساکی

سال ۱۹۸۵، روزگار بی‌خانمانی و شرایط سخت مالی برای رابرت و همسرش کیم بود.

آن‌ها ورشکسته شده بودند، پول اندکی از پس‌اندازشان باقی مانده بود و تاریخ کارت‌های اعتباری‌شان هم تمام شده بود.

تمام زندگی آن‌ها به یک تویوتای قهوه‌ای کهنه محدود می‌شد. بعد از دو هفته بی‌خانمانی، یکی از دوستانشان آن‌ها را در زیرزمین خانه‌اش ساکن کرد.

همسر کیوساکی می‌گوید

«در آن زمان، نداشتن درآمد بزرگ‌ترین نگرانی ما بود; همه دوستانمان به ما می‌گفتند دیوانه هستیم و باید هر چه زودتر کار پیدا کنیم تا حقوق ثابت و ماهیانه داشته باشیم. ولی این چیزی نبود که ما می‌خواستیم.

در نهایت تصمیم گرفتیم کاری را شروع کنیم; رابرت تدریس برخی از دوره‌های آموزشی را آغاز کرد; من هم در خط تولید لباس یکی از دوستانم به عنوان بازاریاب مشغول به کار شدم; برای بازاریابی به سالن‌های آرایش می‌رفتم و بوتیک‌های کوچک راه‌ می‌انداختم; هیچ حقوق ثابتی در کار نبود.

تنها چیزی که عاید من می‌شد، کمیسیون‌های اندکی بودند که به زور ما را اداره می‌کردند; اما چون هدفم تبدیل شدن به یک بازاریاب نبود; توانستم آن سختی‌ها را تحمل کنم. در تمام آن مدت; من داشتم از نگاه یک کارآفرین به ماجرا نگاه می‌کردم و این به من کمک کرد تا فوت و فن کار را یاد بگیریم.»

اوضاع خراب اقتصادی این خانواده کوچک، خیلی پایدار نماند و آن‌ها در سال ۱۹۹۸ و هم‌زمان با تاسیس شرکت پدر پولدار، میلیونر شدند.

بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکی

زندگینامه رابرت کیوساکی

چرا رابرت کیوساکی معروف شد؟

تا قبل از زمانی که رابرت از جنگ ویتنام بازگردد، افراد زیادی او را نمی‌شناختند. اوج شهرت کیوساکی از زمانی شروع شد که آموزش‌های مالی را آغاز کرد. خط تفکر و جریانی که از پدر پولدارش به ارث برده بود با تجربه‌های شخصی‌اش از تجارت ترکیب شد و زمینه ایجاد شهرتی جهانی را برای او فراهم کرد.

اولین

نگاهی گذرا بر فعالیت‌های تجاری کیوساکی

رابرت بعد از بازگشت از جنگ و ترک ارتش، چند سال به عنوان فروشنده در شرکت زیراکس کار کرد; در سال ۱۹۷۴، همچنان که هنوز کارمند شرکت زیراکس بود، اولین شرکت خود را تاسیس کرد.

فعالیت این شرکت در زمینه املاک بود. او اکنون بیش از ۱۰۰۰ واحد آپارتمان دارد که به گفته خودش جریان درآمدی از این آپارتمان‌ها به بیش‌ از یک میلیون دلار در ماه می‌رسد; رابرت به آن شرکت بسنده نکرد و به جای پس‌انداز پولش در بانک، شرکت‌های دیگری به راه انداخت.

در همان سال‌ها که سخت مشغول فروش دستگاه زیراکس بود، در سمینارهای آموزشی «ارهارد» شرکت ‌کرد. به گفته خودش، شرکت در این سمینارها، زندگی‌‌اش را تغییر داد.

کیوساکی در سال ۱۹۷۷، شرکتی را تاسیس کرد که کیف پول‌های مردانه را با ترکیبی از «نایلون و ولکرو» به بازار عرضه کرد. این محصول، بعدها به یک محصول چند میلیون ‌دلاری جهانی تبدیل شد.

البته این خوشی خیلی طولانی نبود و شرکت او ورشکسته شد; سپس یک تجارت خرده فروشی را شروع کرد که تی_شرت، کلاه و محصولاتی این چنینی را می‌فروخت; این شرکت هم در سال ۱۹۸۰ ورشکسته شد. سپس کیوساکی شرکت «سمینارهای آموزشی ارهارد» را خریداری کرد.

این شرکت در ایالات متحده بسیار مشهور بود. کیوساکی از شهرت آن برای معرفی آموزش تجارت; کارآفرینی و سرمایه گذاری استفاده کرد; رابرت در سال ۱۹۹۴ این شرکت را فروخت.

 

بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکی

 

زندگینامه رابرت کیوساکی پدر پولدار

رابرت کیوساکی به عنوان نویسنده کتاب “پدر پولدار پدر بی پول” – کتاب شماره یک سرمایه گذاری شخصی و موفقیت در تمام تاریخ – دنیا را به چالش کشید و راه ده ها میلیون نفر از مردم سراسر جهان را که به پول فکر می کردند، تغییر داد.

او یک کارآفرین، مربی و سرمایه گذار است که معتقد است، هر یک از ما قادریم در زندگی خود و نحوه کنترل آینده مالی خود، تغییرات ایجاد کنیم و زندگی ثروتمندانه ای که شایسته آن هستیم را داشته باشیم.

رابرت با ارائه نگرشی جدید به پول و سرمایه گذاری که عموما با پیش ذهنیت های متعارف عامه مردم تناقض دارد، توانست شهرتی بین المللی برپایه سخنان صریح و شجاعانه خود به دست آورد و به عنوان یک مدافع پرشور و سخاوتمند در آموزش مالی شخصی تبدیل شود.

 

جک ما

بیوگرافی جک ما ثروت مند ترین مرد آسیا ( برای ورود لمس کنید)

زندگینامه رابرت کیوساکی

پدر پولدار واقعی چه کسی بود؟

کتاب «پدر پولدار پدر فقیر»، پرفروش‌ترین کتاب مالی شخصی است که رکوردهای آمازون را شکست و به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا همچون فارسی ترجمه شد.

شخصیت اصلی آن کتاب یا همان پدر پولدار نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین مشاوران مالی، نگرش مالی میلیون‌ها انسان را تغییر داد. تا اینجای کار، همه چیز مرتب و آرام است.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که مردم بعد از خواندن کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، به این سوال می‌‌رسیدند که شخصیت واقعی پدر پولدار چه کسی است؟ آیا او در هاوایی هم به اندازه تمام جهان مشهور است؟

در حقیقت، رابرت کیوساکی تا مدت‌ها، سخنی در رابطه با هویت واقعی پدر پولدار نزد تا آن که در یک مصاحبه رادیویی در زادگاهش آن هم در مقابل پسر پدر پولدار، تایید کرد که شخصیت اصلی کتابش، فردی واقعی با نام

«‌ریچارد واسمان کیمی (Richard Wassman Kimi)» است.

با شنیدن این خبر، افراد زیادی برای یافتن پدر پولدار دست به کار شدند. اما لازم نبود خیلی به خودشان زحمت بدهند.

چون ریچارد کیمی، پیشگام صنعت هتل و گردشگری هاوایی بود. در هاوایی او را به خوش‌نامی، کاردانی، جسارت، بخشندگی و البته ثروتمندی می‌شناختند.

اهالی هاوایی او را قهرمان واقعی گردشگری هاوایی می‌نامند چون باعث رونق کسب ‌و کار و افزایش ثروت در منطقه شده بود.

موفقیت و انگیزشی مووآ مجله مجازی مووآ

زندگینامه رابرت کیوساکی

 شروع به کتاب نوشتن رابرت کیوساکی

اولین کتاب رابرت کیوساکی با عنوان «اگر می‌خواهید ثروت شوید به مدرسه نروید» در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. چند سال بعد، او شرکت تکنولوژی «کش فلو کیوساکی» (Kiyosaki CashFlow Technologies) را تأسیس کرد که یک شرکت آموزش تجارت و اصول مالی بود.

 

مقاله مرتبط:

بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکیمعرفی و دانلود کتاب پدر پولدار پدر فقیر رابرت کیوساکی

 

درآمد اصلی شرکت او از برگزاری سیمنارهای آموزشی به دست می‌آمد. در همین سال‌ها کتاب‌های بیشتری از کیوساکی منتشر شدند که زمینه شهرت بیشتر را برای او فراهم کردند.

کیوساکی در سال ۱۹۹۶ ، زمانی که تنها ۴۷ سال سن داشت، خودش را از فعالیت‌های تجاری بازنشسته کرد. چون دیگر نیازی نداشت که برای درآمدزایی شخصا دست به کار شود.

او در طول سال‌های بازنشستگی، در سه شرکت سهامی عام کشف نفت، طلا و نقره سرمایه ‌گذاری کرد که شرکت‌های نقره و طلا برای او بسیار سودآور بودند.

او در سال ۱۹۹۷ کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» را نوشت; موفقیت این کتاب سبب شد تا او شرکت «پدر پولدار» را تاسیس کند;

برای خواندن ده درس مهم از کتاب پدر پولدار ، پدر فقیر میتونید از اینجا وارد بشید

این شرکت، یک موسسه بین‌المللی آموزشی است که به آموزش تجارت و سرمایه گذاری در هفت کشور جهان مشغول است و ده‌ها هزار دانشجو دارد.

 

موفقیت کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول” سبب شد تا شرکت “پدر پولدار” تاسیس شود. این شرکت یک موسسه بین المللی آموزشی است که به آموزش تجارت و سرمایه گذاری در هفت کشور جهان مشغول است و ده ها هزار دانشجو دارد.

رابرت کیوساکی و همسرش کیم کیوساکی با هم این شرکت را اداره می‌کنند. همسر رابرت نیز دو کتاب را با عنوان‌های “زمان رشد فرا رسیده است دختر!” و “زن پولدار” منتشر کرده است.

مقالات مرتبط و زندگی نامه بزرگان دیگر:

زندگی نامه گری وی کارآفرین بزرگ مهاجر Gary Vaynerchuk

 

زندگینامه رابرت کیوساکی

اموزش جریان ثروت و آگاهی بخشی

رابرت کلاس‌ هایی دارد که از ۱ ساعت تا ۳ در روز طول می‌کشند و در آن‌ها به مردم درباره رموز ثروتمند شدن آموزش می‌دهد.

سوژه کلاس‌های او شامل:

«سرمایه‌گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک»، «چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم پولدار شوند» و «تأسیس شرکت‌ها و واگذاری آن‌ها» می‌شود.

در طول ۲ دهه اخیر رابرت کتاب های زیادی را به تحریر در آورد که هر یک به نوبه خود موفقیتی را برای این شرکت به همراه داشته است.

به دلیل نگرانی فراوانی که از خلاء در حال رشد میان داراها و ندارها داشت، به خلق « بازی کش فلو » پرداخت که به آموزش پول اختصاص دارد.

بازی ای که نیویورک تایمز درباره آن می‌گوید: “کش فلو (گردش مالی)، بازی جدیدی است که هدف آن آموزش سرمایه گذاری و کسب ثروت به افراد است و به سرعت طرفداران زیادی در سر تا سر جهان پیدا کرده است.

“ آموزش شناخت پول و کار با آن، بیش از اینکه تنها توسط قشر پولدار جامعه درک شود و مورد بهره ‌برداری قرار گیرد، مورد استقبال سایر قشرها نیز قرار گرفت.

رابرت کیوساکی می‌گوید:

« علت عمده‌ای که باعث می‌شود، غالب مردم در تنگناهای مالی به‌سربرند این است که آنان سال‌های سال را از عمر خود در مدارس به سر می‌برند؛ اما درخصوص پول هیچ چیز یاد نمی ‌گیرند.

نتیجه این است که فقط یاد می ‌گیرند برای پول کار کنند؛ اما هیچ‌گاه یاد نمی ‌گیرند که چه کنند تا پول برایشان کار کند.»

بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکی

سایت رابرت کیوساکی

وبسایت «www.richdad.com» مربوط به شرکت پدر پولدار است. رابرت کیوساکی و همسرش کیم کیوساکی با هم این شرکت را اداره می‌کنند.

همسر رابرت نیز دو کتاب را با عنوان‌های «زمان رشد فرا رسیده است دختر!» و «زن پولدار» منتشر کرده است.

 

خلق بازی کش فلو رابرت کیوساکی به عنوان یک نوآوری جهانی در حوزه آموزش سرمایه گذاری

از جمله نوآوری‌های متفاوت رابرت کیوساکی می‌توان به ابداع “بازی کش فلو” اشاره کرد. در این بازی بی نظیر به صورت کاملاً مفرح، هر فرد می‌ تواند به صورت عملی با مفاهیم بنیادی اقتصادی آشنا شده و دانش مالی خود را ارتقاء دهد.

 

این بازی در حقیقت بر پایه اصولی طراحی شده که در کتاب هایش به آن اشاره می کند.

وی درباره ایده خلق این بازی می گوید: “من در طول سال های تحصیلی ام به این نتیجه رسیدم که بهترین شیوه یادگیری، تمرین و تکرار است.

پس به فکر طراحی بازی ای افتادم که بتواند در کنار جذابیت و سر گرمی ، مفاهیم مالی، سرمایه گذاری و حسابداری را به افراد بیاموزد.

آموزش چنین مفاهیمی با مطالعه کتاب و یا شرکت در کلاس های آموزشی، ممکن است کمی کسل کننده و دشوار باشد.“

دیدگاه رابرت نسبت به پول و زندگی

خط فکری کیوساکی، برگرفته از نگاه متفاوت او به مسائل مالی است. در حقیقت، بزرگ‌ترین تفاوت افراد ثروتمند و فقیر در افکار متفاوتشان مشاهده می‌شود.

وقتی یک ثروتمند برای آموزش خود هزینه می‌کند در نگاه یک فرد فقیر، فقط پولش را به هدر داده است. شاید به همین علت، ما بهای دوره‌های آموزشی را زیاد و غیرمنصفانه می‌دانیم.

چون فکر نمی‌کنیم که از طریق آموزش بتوان پولدار شد. اگر دستی به سروگوش افکارمان بکشیم، می‌توانیم سال‌های از دست رفته زیادی را جبران کنیم. در ادامه با هم چند مورد از سخنان رابرت کیوساکی را می‌خوانیم.

این سخنان، چکیده‌ای کوتاه و گریزی مستقیم به افکار مالی اوست.

  • پول، واقعی نیست، پول یک جور توافق بین آدم‌ها است.
  • دانستن، قدرت است.
  • همیشه اول به خودتان پول بدهید.
  • فرصت‌های بزرگ با چشم دیده نمی‌شوند، باید با افکارتان آن‌ها را پیدا کنید.
  • از خودتان بپرسید، چطور می‌توانم کاری کنم که بدون شاغل بودن، پول دربیاورم؟
  • در تجارت و سرمایه گذاری به دنبال معاملات جدید بگردید؛ برخلاف جریان آب اما هوشمندانه شنا کنید.
  • گفتن جمله: «من برای فلان چیز پول ندارم» ممنوع است. در عوض بگویید: «چطور می‌توانم هزینه خرید فلان چیز را دربیاورم؟»
  • با آن مقدار پولی وارد معامله شوید که اگر تمامش را از دست دادید، بتوانید جبرانش کنید.
  • سود واقعی، موقع خرید به دست می‌آید نه فروش.
  • اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، اول از همه باید مثل ثروتمندان فکر کنید.
  • انجام یک کار را تنها با انجام دادن آن یاد می‌گیرید.
  • این شکل برخورد شما با شکست است که می‌تواند در زندگی‌تان تفاوت ایجاد کند.
  • به عنوان یک ثروتمند، باید توانایی کاهش هزینه‌ها را در خودتان تقویت کنید.
  • مسیر، هدف است.
  • زندگی، مهم‌تر از پول است اما پول برای تضمین زندگی اهمیت دارد.
  • همیشه، پشت واژه‌هایی که یک فرد انتخاب می‌کند، ارزش‌ها و تفاوت‌های وجودی‌اش پنهان شده است.

مستند راز پدر پولدار تهیه شده در موآ تیم

دوره مستند راز پدر پولدار (رابرت کیوساکی)

راز های پدر پولدار از رابرت کیوساکی نویسنده پرفروش ترین کتاب حوزه مالی و موفقیت یعنی کتاب پدر پولدار پدر فقیر که محبوب ترین و موفق ترین کتاب موفقیت در دهه گذشته بوده و رابرت کیوساکی به وسیله این کتاب به شهرت جهانی رسید

رابرت کیوساکی یک کارآفرین و سرمایه گذار خطر پذیر است که به وسیله آموزش های پدر پولدار خود توانسته از جایی نزدیک به صفر به دارایی میلیاردی و همکاری با اشخاص برزگ تجارت دنیا برسد

رابرت کیوساکی با کتاب پدر پولدار و پدر فقیر تحولی بزرگی در دانش مالی جامعه ایجاد کرد به طوری که سالهاست پدر پولدار پدر فقیر در لیست پر فروش نیویورک تایمز قرار دارد و او همچنین نویسنده چندین کتاب پرفروش دیگر دنیا در مورد موفقیت و دانش مالی نیز هست.

در این دوره مستند می توانید با نگرش های مالی رابرت کیوساکی آشنا شوید و بتوانید سطح دانش مالی خود را در زندگی ارتقا بدهید در این دوره کیوساکی از رازی صحبت می کند که ثروتمندان از آن اطلاع دارند و اصلا دوست ندارند مردم متوسط و فقیر جامعه از آن اگاه بشود

در این دوره خواهید دید

ep1-تفاوت نگرش فقیر و ثروتمند

ep2-چرا ثروتمند ها ثروتمندتر می شوند سخنرانی تد

ep3-راز پدر پولدار سخنانی که دنیا را تکان داد!

ep4-مطالبی که ثروتمندان به فرزندانشان می آموزند- قسمت ویژه

کتاب پدر پولدار پدر فقیر نسخه فارسی ترجمه مووآتیم

کتاب پدر پولدار پدر فقیر نسخه اصلی انگلیسی

قسمت ویژه از گری وی

قسمت ویژه انگیزشی محمد علی کلی

در مجموع بیش از دو ساعت آموزش و دوره همراه کتاب معروف رابرت کیوساکی در دو نسخه ترجمه شده مووآ تیم و نسخه اصلی انگلیسی و دو ویدیو از قسمت ویژه سایت مووآ تیم

 

راههای تماشای این دوره :

از فروشگاه و خرید مستقیم دوره

خرید اشتراک سایت مووآ و دسترسی به آرشیو بزرگ مطالب

 

تریلر دوره

راز پدر پولدار(قسمت اول)

مشاهده قسمت دوم

تماشای قسمت سوم

مشاهده قسمت چهارم

 

 

زندگینامه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکیکتاب‌های رابرت کیوساکی

کیوساکی در طول دوران آموزش خود حدود ۲۶ کتاب را منتشر کرده است. برخی از کتاب های مطرح:

  • پدر پولدار، پدر بی‌پول | ثروتمندان چگونه در مورد پول به فرزندانشان آموزش می‌دهند؟ اولین انتشار در سال ۱۹۹۷
  • راهنمای پدر خوب برای آزادی مالی (که در ایران با عنوان چهارراه پول‌سازی ترجمه شده است.) (۲۰۰۰)
  • جوان اما پولدار بازنشسته شوید (۲۰۰۲)
  • پیشگویی پدر ثروتمند | چرا بزرگ‌ترین سقوط بازار سهام تاریخ، هنوز از راه نرسیده است؟ و چگونه می‌توانید خود را برای رویارویی با آن آماده کرده و از آن سود ببرید! (۲۰۰۲)
  • چه کسی پول من را برداشت؟ | چرا سرمایه گذاران آهسته از دست می‌دهند و سریع پول به دست می‌آورند! (۲۰۰۴)
  • پدر ثروتمند، پدر فقیر برای نوجوانان | اسرار پول که شما در مدرسه یاد نمی‌گیرید! (۲۰۰۴)
  • چرا ما می‌خواهیم شما ثروتمند شوید | دو مرد، یک پیام (۲۰۰۶) که با همکاری دونالد ترامپ نوشته و منتشر شد.
  • توطئه پدر ثروتمند | ۸ قانون جدید پول (۲۰۰۹)
  • برادر پولدار، خواهر پولدار (۲۰۰۹) کتابی که با همکاری خواهرش ایمی کیوساکی به طور مشترک نوشته شد.
  • یک مزیت ناعادلانه | قدرت آموزش مالی (۲۰۱۱)
  • چرا دانش آموزان «A» برای دانشجویان «C» کار می‌کنند و چرا دانش آموزان «B» برای دولت کار می‌کنند؟ | راهنمای پدر خوب برای آموزش مالی والدین (۲۰۱۳)
  • هشت درس رهبری نظامی برای کارآفرینان | چگونه ارزش‌ها و تجربه نظامی می‌توانند تجارت و زندگی را شکل دهند (۲۰۱۵)
  • چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند؟ (۲۰۱۷)

می تونید زندگی نامه اشخاص بزرگ دیگر رو در بخش مجله موفقیت 

چارت معرفی شخصی و زندگینامه رابرت کیوساکی

نام به انگلیسی Robert Toru Kiyosaki
تاریخ تولد ۸ آوریل ۱۹۴۷ (۷۱ سال) ، هیلو، هاوایی
محل فعلی زندگی اسکاتزدیل، آریزونا
اصالت دورگه ژاپنی، آمریکایی
تابعیت آمریکا
شغل تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، کارآفرین
علت معروف شدن کتاب‌هایی با عنوان مجموعه کتابهای پدر پولدار
ثروت خالص 130 میلیون دلار (2020)
آثار مجموعه کتاب‌های پدر پولدار پدر بی پول – بازی کش فلو (بازی گردش مالی)
همسر کیم کیوساکی (کیم مایر – ۱۹۹۴ تاکنون)
پدر رالف اچ. کیوساکی
مادر مارجوری اُ. کیوساکی
خواهر و برادر بِث کیوساکی، امی کیوساکی، جان کیوساکی

این مقاله رو به اشتراک بگذارید

4.5/5

مقالات مشابه

4 دیدگاه در “بیوگرافی و زندگینامه رابرت کیوساکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اگاهی و دریافت مقاله ها و مطالب آموزشی ما رو دنبال کنید

همیشه به روز باشید و از بهترین ها بهترین ها رو یاد بگیرید

مستند ها و فیلم های ویژه مووآ تیم

پلن های اشتراک

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟