بیوگرافی ست گادین نابغه بازاریابی و نویسنده گاو بنفش

بیوگرافی ست گادین نابغه بازاریابی و نویسنده گاو بنفش

بیوگرافی ست گادین

ست گادین (Seth Godin) بازاریاب مطرح و نویسنده بزرگ آمریکایی است او کارآفرین، بازاریاب،استاد و سخنران حوزه موفقیت و بازاریابی است.

 

سث در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک; ایالات متحده آمریکا متولد شد; ست گادین در دو رشته کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه Tufts تحصیل کرده و مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

 

او شرکتی فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی به نام Yoyodyne هم تاسیس کرد و  شرکت‌هایی همچون ولوو، مایکروسافت، سونی موزیک و غیره را برای همکاری به خود جذب کرد تا اینکه سه سال بعد، به ارزش 30 میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ آن را به شرکت یاهو فروخت.

Squidoo هم شرکت دیگری بود که ست گادین در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد و آن را هم در سال ۲۰۱۴ به HubPages فروخت. گادین، این روزها بیشتر با نوشته‌ها و کتابها و محصولات آموزشی خود فعالیت می‌کند.

سث گادین یکی از نویسندگان و کارآفرینان آمریکایی محسوب می‌شود که کتاب‌هایی در زمینه بازاریابی; کسب و کار، رهبری و تبلیغات دارد. این کارآفرین یک سخنران موفق نیز است و با کنفرانس‌های بی‌نظیرش به افراد زیادی علاوه بر انگیزه کافی برای دستیابی به موفقیت، راهکارهایی امروزی ارائه می‌دهد.

او 20 کتاب در زمینه های گوناگون بازاریابی، تبلیغات، شرکت های تجاری و رهبری نوشته است. و بیشتر کتاب هایش در پر فروش های نیویرک تایمز قرار گرفته;

 

seth-godin/ ست گادین کیست

 

ست گادین تغییر دهنده جریان

 

بسیاری از تغییر و تحولات بزرگی که با شکست مواجه می‌شوند، به این علت شکست می‌خورند که دیرهنگام بوده‌اند، نه زودهنگام.

 

گوینده‌ی این جمله، ست گادین (Seth Godin) است. ست گادین را به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن می‌شناسند. البته این الزاماً یک تعریف مثبت محسوب نمی‌شود; ست گادین معمولاً ساده حرف می‌زند و ساده می‌نویسد. اما نباید به علت این سادگی; او را با نویسندگان و سخنرانهای انگیزشی اشتباه بگیریم.

 

مشهورترین کتاب او گاو بنفش است که یک جریان بزرگ را شکل دادن و تغییر بزرگی در بازاریابی و شکل مارکتینگ رقم زد

 

سث گودین و گری وی

 

 

مقالات مرتبط

بیوگرافی و زندگی نامه ایلان ماسک

زندگی نامه گری وی کارآفرین بزرگ مهاجر Gary Vaynerchuk

 

کتاب مشهور بازاریابی اجازه ای اثر ست گادین

 

ست گادین، اولین نفری بود که در دنیای بازاریابی مفهوم بازاریابی اجازه‌ای را مطرح کرد. درواقع وی ایده‌هایی مانند تبلیغات تلویزیونی را در عصر حاضر منسوخ می‌داند و از رسانه‌های جدید همچون اینترنت کمک می‌گیرد. اولین نمونه از این بازاریابی را می‌توان بازاریابی ایمیلی معرفی کرد. به طوری که کاربران برای دریافت اطلاعات در مورد محصولی خاص خودشان ثبت نام می‌کنند. افرادی که در این حیطه از بازاریابی فعالیت می‌کنند، معتقد هستند که اینچنین بازاریابی‌هایی اقتصادی‌تر هستند و تنها مشتریان بالقوه را نیز هدف قرار می‌دهند.

بیوگرافی ست گودین

کتاب کوچک اما موثر : شیب

شیب: کتاب کوچکی که به شما می آموزد چه موقع منصرف شوید» (The Dip: A Little Book That Teaches You When to Quit) یکی از آثار ست گادین است که در سال 2007 انتشار یافت و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بود.

حرف اصلی ست گادین در این کتاب این است که شما واقعاً نمی‌توانید کارهای زیادی انجام دهید، خصوصاً اگر بخواهید در جهان بهترین باشید.

شیب مسیر طولانی بین شروع کردن و تسلط یافتن است; مسیر طولانی‌ای که درواقع یک میان‌بر است، چون سریع‌تر از هر مسیر دیگری شما را به مقصد موردنظرتان می‌رساند.

شیب ترکیبی از کاغذبازی و کار دل‌خوش‌کنک است که باید برای دریافت گواهی غواصی با آن‌ها سر و کله بزنید.

شیب یعنی تفاوت میان تکنیک‌های ساده یک تازه‌کار و فنون کاربردی‌تر یک متخصص در اسکی یا طراحی مد.

شیب یعنی مدت طولانی بین شانس تازه‌کار و دستاورد واقعی.

شیب مجموعه‌ای از حفاظ‌های ساختگی است که برای بیرون نگه‌داشتن شما کار گذاشته شده‌اند.

کتاب گاو بنفش : انقلاب بازاریابی

گاو بنفش اثر دیگری از ست گادین است; به عقیده وی کسب و کار شما یا گاو بنفش است یا نیست. و این بستگی انتخاب های شما دارد.

بیوگرافی ست گادین نابغه بازاریابی و نویسنده گاو بنفشدرواقع ست گادین تلاش می‌کند تا در مخاطب انگیزه‌ای ایجاد کند که بتواند کاری در خور توجه انجام دهد یا محصولی اینچنین تولید کند.

حالا که تأثیر تبلیغات سنتی کمتر از گذشته شده است، کسب و کارها باید با بازاریابی درست و به کارگیری نوآوری‌هایی; خود را متمایز از سایرین معرفی کنند. در دنیای امروز راه موفقیت همین است.

او بیان می‌کند که مخاطبینی در بازار مفید هستند که نیازی برای برطرف شدن دارند و امروزه عصر گوش دادن به تبلیغات توسط مخاطبین و مشتریان به سر رسیده است.

بیوگرافی ست گادین

 

مقالات مرتبط

بیوگرافی جک ما، مؤسس گروه علی بابا و ثروتمندترین شخص آسیا

زندگی نامه و بیوگرافی گرنت کاردون

 

linchpin/ کتاب مهره حیاتی ست گادین

کتاب مهره حیاتی ست گادین

برای اینکه با محتوای کتاب مهره حیاتی (Linchpin) آشنایی پیدا کنید; ابتدا مفهوم مهره حیاتی یا همان لینچ پین را بدانید.

در طراحی بسیاری از دستگاه‌ها یا ماشین‌هایی که چرخ دارند و به محوری متصل می‌شوند، از مهره‌ای استفاده می‌شود تا چرخ را به محور متصل نگه دارد. به این مهره در اصطلاح Linchpin یا مهره حیاتی گفته می‌شود.

حالا ست گادین در کتابش به همین نام درباره مهره‌های حیاتی موجود در بازار کار صحبت می‌کند.

از دید وی همه نابغه هستند; نابغه هم در دیدگاه ست گادین کسی است که گره‌ای را باز می‌کند. اما نه گره‌ای معمولی، گره‌ای که باز کردنش از توانایی سایرین خارج است. این دسته از افراد همان مهره‌های حیاتی برای سیستم هستند.

وی هدف از نوشتن این کتاب را بهره‌مندی از فرصت‌های پیش رو می‌داند به خوانندگان یاد می‌دهد چگونه از فرصت‌هایشان در جهت تبدیل شدن به یک مهره غیرقابل جایگزین استفاده کنند.

بیوگرافی ست گادین

متخصر فعالیت های ست گادین

یکی از مشهورترین استراتژی های ست گادین، گاو بنفش است.

در سال ۲۰۱۳ سث یکی از سه شخص حرفه‌ای بود که مستقیما به عضویت تالار مشاهیر بازاریابی درآمد; در ماه می سال۲۰۱۸، او وارد موسسه مشهور Marketing Hall شد. ممکن است ست تنها فرد عضو در هر دو می باشد.

جدا از فعالیت‌های شخصی و اقتصادی‌اش، در دنیای مدیریت و بازاریابی و تبلیغات; ست گادین را بیشتر به علت مطرح کردن مفهوم Permission Marketing (تبلیغ و بازاریابی با کسب اجازه از مخاطب) می‌شناسند. 

 

گادین در سال ۲۰۰۴ برای حمایت از ایده هایی که به آن اعتقاد داشت; وب سایت “ChangeThis” را با هدف گسترش دیدگاه ها از طریق فایل های PDF منتشر کرد.

بیوگرافی ست گادین نابغه بازاریابی و نویسنده گاو بنفش

در سال ۲۰۰۶ست گادین وب سایت squidoo.com را راه اندازی کرد; این وب سایت در CNN و در واشنگتن پست ثبت شده است و به سرعت به یکی از پربازدید ترین وب سایت ها تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۷ کتاب جیبی THE DIP ( شیب ) را منتشر کرد; او در این کتاب درباره ی ایده ی “زمان مناسب ترک”نوشته است ; این کتاب رتبه ی ۵ را در نشریه ی نیویورک تایمز به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب ها به خود اختصاص داده است

او شرکتی فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی به نام Yoyodyne هم تاسیس کرد ; و  شرکت‌هایی همچون ولوو، مایکروسافت، سونی موزیک و غیره را برای همکاری به خود جذب کرد; تا اینکه سه سال بعد، به ارزش 30 میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ آن را به شرکت یاهو فروخت.

الان سث چه کار می کند؟

او بعد از فروش شرکتش HubPages شروع به تالیف کتاب و گذاشتن مطلب در وبلاگش و آموزش کرده ; معلمی که حالا کتاب‌های پرطرفداری در عرصه کسب و کار و مارکتینگ دارد و آثارش به بیش از 35 زبان دنیا نیز ترجمه شده‌اند

 

بیوگرافی ست گادین

سخن پایانی


امروزه نوشته‌های ست گادین در مجلات شناخته شده و رده بالای دنیا به چاپ می‌رسند; وی صاحب آثاری است که به عنوان کتاب‌های مدیریتی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود; با توجه به این افتخارات باید اضافه کنیم که این نویسنده کارآفرین چه در کتاب‌ها و چه در سخنرانی‌هایش تاکنون توانسته است به افراد زیادی انگیزه عمل ببخشد.

شاید این شخصیت معروف منتقدینی نیز داشته باشد; با این حال باید پذیرفت که وی نابغه‌ای است که می‌توان او را قبول نداشت، اما نمی‌توان حرف‌هایش را در دنیای امروزی کسب و کار نادیده گرفت. ست گادین; با دیدی متفاوت به عرصه کسب و کار امروزی نگاه می‌کند. از نگاه برخی، این نویسنده از آن دست کارآفرینان یا نویسندگانی است که می‌خواهد همه یک کارآفرین باشند; شاید نگاه کلی وی نیز اینچنین باشد. اما او در آثارش بیان می‌کند که با توجه به گسترش فناوری‌های امروزی، همه فرصت تبدیل شدن به یک نابغه را دارند.

قطعاً ست گادین هم مانند هر متفکری منتقدی دارد. اما به هر حال ، چه او را دوست داشته باشید یا نداشته باشید ، می توان گفت که تعبیر استیو جابز در مورد نوابغ در مورد او کاملا ً مصداق دارد: می توانید او را قبول کنید . می توانید او را رد کنید . اما نمی توانید از او و حرف های او صرف نظر کنید.

 

مقالات مرتبط

۱۲ شغل اینترنتی برتر در ایران و جهان

قدرت فروش اینترنتی

محصولات پرفروش در اینستاگرام که می توانید عالی بفروشید!

 

بیوگرافی ست گادین

این مقاله رو به اشتراک بگذارید

4.5/5

مقالات مشابه

2 دیدگاه در “بیوگرافی ست گادین نابغه بازاریابی و نویسنده گاو بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اگاهی و دریافت مقاله ها و مطالب آموزشی ما رو دنبال کنید

همیشه به روز باشید و از بهترین ها بهترین ها رو یاد بگیرید

مستند ها و فیلم های ویژه مووآ تیم

پلن های اشتراک

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟