اینستاگرام چطور شروع شد؟

اینستاگرام چطور شروع شد؟

اینستاگرام چیه؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم است

اینستاگرام توسط کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) و مایک کریگر ( Mike Krieger ) در سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل ios ساخته شد; ورژن اندرویدی آن دو سال بعد در آپریل ۲۰۱۲ عرضه شد.

نسخه تحت وب آن در نوامبر ۲۰۱۲ با امکانات کمتر در اختیار کاربران قرار گرفت و سپس در ماه آپریل 2016 برای سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه ای را عرضه شد.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه میدهد که عکس و فیلم های خود را به این سرویس آپلود کنند; کاربران میتوانند این فایل ها را با فیلترهای گوناگون اصلاح کرده و با تگ ها و اطلاعات مکانی آنها را دسته بندی نمایند; این عکس ها میتوانند به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی برای برخی از کاربران به نمایش درآید.

کاربران میتوانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی محتوای دیگر کاربران را جستجو کرده و عکس های دیگران را لایک کنند; و با فالو کردن دیگران آنها را به تایم لاین خود اضافه کنند.

این سرویس به کاربران اجازه میداد که محتوای با فرمتی به اندازه یک در یک آپلود کنند ; اما این محدودیت در سال ۲۰۱۵ کم شد. همچنین این سرویس قابلیت پیام رسانی و پست کردن چندین عکس و فیلم در یک پست را اضافه کرد.

 

محبوبیت و میزان رشد

این اپلیکیشن بعد از انتشار در سال ۲۰۱۰ خیلی سریع محبوبیت فراوانی را در بین افراد پیدا کرد.

برای پی بردن به نحوه رشد آن در بین کاربران به آمار های توجه فرمایید : یک میلیون کاربر ثبت نامی در عرض دو ماه ، ده میلیون کاربر در یک سال ، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال تا سپتامبر ۲۰۱۷ و  یک میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2018.

 

تاریخته اینستاگرام

اینستاگرام در سانفرانسیسکو زمانی که کوین و مایک روی پروژه عکاسی موبایل بوربن با امکانات وب تمرکز داشتند متولدشد و شروع به رشد کرد.

کلمه اینستاگرام از ترکیب دو کلمه تلگرام و اینستنت کمرا ( instant camera ) یا دوربین فوری ساخته شده است.

در مارس ۲۰۱۵ کوین توانست ۵۰۰ هزار دلار سرمایه جذب کند; اولین عکس در جولای سال ۲۰۱۰ توسط کوین به اینستاگرام آپلود شد و آن عکس سگی در مکزیک بود و در آن از فیلتر x-pro2 استفاده شده بود.

در اکتبر ۲۰۱۰ به صورت رسمی اپلیکیشن اینستاگرام در آپ استور رونمایی شد.

در فوریه ۲۰۱۱ اینستاگرام سرمایه گذاری ۷ میلیون دلاری را جذب کرد.

در آپریل ۲۰۱۲ اینستاگرام برای اندروید منتشر شد که در کمتر یک روز بیشتر از یک میلیون بار دانلود شد.

در مارس ۲۰۱۲ روزنامه وال استریت گزارش داد که اینستاگرام سرمایه گذار جدیدی جذب کرده ; که ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رسانده است. در همان ماه فیسبوک ایستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد و برنامه آن مدیریت مستقل اینستاگرام بود.

در نوامبر سال ۲۰۱۲ اینستاگرام نسخه وب خود را عرضه کرد ;  که به تمامی افراد اجازه میداد توسط مرورگر هایشان از اینستاگرام استفاده کننند. نسخه وب دارای محدودیت هایی بود که در سال ۲۰۱۳ نسخه به روز رسانی شده آن برخی از آنها را کنار گذاشت.

در اکتبر ۲۰۱۳ کوین از انتشار اپلیکیشن نسخه ویندوز موبایلی خبر داد و در نوامبر همان سال نسخه بتای آن عرضه و در آپریل سال ۲۰۱۶ آپدیت بزرگ آن از راه رسید.

 

 

مطالب بیشتر راجب فضای مجازی در

صفحه اینستاگرام وارد شوید

بخش فضای مجازی سایت وارد شوید

۱۲ شغل اینترنتی برتر در ایران و جهان

زندگی نامه گری وی کارآفرین بزرگ مهاجر Gary Vaynerchuk

۸ اشتباهی که استارت آپ ها را نابود میکند

این مقاله رو به اشتراک بگذارید

4.5/5

مقالات مشابه

2 دیدگاه در “اینستاگرام چطور شروع شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اگاهی و دریافت مقاله ها و مطالب آموزشی ما رو دنبال کنید

همیشه به روز باشید و از بهترین ها بهترین ها رو یاد بگیرید

مستند ها و فیلم های ویژه مووآ تیم

پلن های اشتراک

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟